Vznik SPOČR
SPOČR bylo založeno v květnu 2008 v souvislosti s nespokojeností mnoha obchodníků s nerovnými obchodními podmínkami v prodejní síti vozů značky Škoda ČR. Na tento popud několik obchodníku sestavilo přípravný výbor, který připravil všechny legislativní kroky pro vznik SPOČR a oslovil všechny obchodníky značky Škoda v České republice, aby se do SPOČR zapojili. Přípravný výbor a tedy první dočasné představenstvo tvořili tito členové: Emanuel Lopez, Zdeněk Menčík, Jiří Tůma, Petr Ulbert a Vladimír Veirauch.
Dne 29. května 2008 se konala první valná hromada SPOČR, kde bylo zvoleno první oficiální představenstvo, do něhož byli zvoleni tito členové: Jiří Tůma, Petr Ulbert, Vladimír Veirauch, Ing.Viktor Bažant, Bohumil Červenka, Pavel Fól, Ing. Zdeněk Hlaváček, Mgr.Sabina Jelínková, Ing.Eduard Skaba. První představenstvo si zvolilo svého prvního předsedu představenstva pana Jiřího Tůmu, který tuto funkci zastával do roku 2016 a který se ve spolupráci s ostatními členy zasloužil o narovnání obchodních podmínek v prodejní síti vozů Škoda v ČR. Dne 3.2.2016 byl předsedou představenstva zvolen pan Tomáš Nedvěd.
Zakládající členové
Přípravný výbor tvořili tito členové:
Jiří Tůma, TUkas a.s.
Zdeněk Menčík, Autokomplex Menčík
Petr Ulbert, Autodružstvo Podbabská
Vladimír Veirauch, ČSAO Praha – Černokostelecká a.s.
Emanuel Lopez, AUTOSTYL a.s.
Dosažené výsledky:
- nastavení nediskriminačních obchodních podmínek
- získání dotace z EU
- obnovení a nastavení spolupráce s vedením Škody Auto a.s.
- zastupování obchodních zájmů všech členů SPOČRu, včetně právního poradenství
Sledované cíle a vliv na automobilový trh
SPOČR se chce:
- podílet na vývoji legislativy, která ovlivňuje současnou obchodní síť zabývající se prodejem a servisováním automobilů.
- spolupodílet se na zvyšování kvalitativních ukazatelů nezbytných pro poskytování odborných služeb a tím zvyšovat i spokojenost zákazníků značky Škoda.
- spolupracovat s ostatními sdruženími a Importéry jiných značek k prosazování společných zájmů a zájmů jejich zákazníků v oblasti legislativy.
- spolupracovat s médii pro zvýšení informovanosti široké veřejnosti